
Krzesłownia.pl
Krzesłownia.pl Sp. z o.o.
NIP: 6040227598
Tel.: +48 795 578 147
e-mail: info@krzeslownia.pl
Gwarancja
Wszystkie nasze meble sprzedawane jako produkt nowy, objęte są gwarancją producencką. Każdy sprzedawany przez nas produkt objęty jest gwarancją trwającą 36 miesięcy, chyba że w opisie danego przedmiotu (zakładka Gwarnacja) wyraźnie zaznaczono dłuższy okres, lub wykupiłeś usługę wydłużenia okresu gwarancji.
Warunkiem uznania reklamacji w okresie gwarancyjnym jest stosowanie się do załączonej do wyrobu INSTRUKCJI UŻYTKOWANIA,
a w szczególności:
- systematyczne czyszczenie i konserwacja produktu środkami przeznaczonymi do tego typu mebli zgodnie z zaleceniami ujętymi na opakowaniu oraz w instrukcji użytkowania mebla,
- utrzymywanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu (15-30ºC),
- utrzymywanie odpowiedniej wilgotności powietrza w pomieszczeniu (45-65%),
- użytkowania produktu w warunkach przeciętnego oświetlenia sztucznego i naturalnego, stosowanie zastrzeżeń zawartych w instrukcji,
- nieobciążania produktów w sposób, który mógłby spowodować ich uszkodzenie mechaniczne,
- systematyczna, przeprowadzana co 2 miesiące, konserwacja połączeń mechanizmów metalowych (np. mechanizm prowadnicy stołu, obrotowej podstawy krzesła) przy pomocy środków konserwująco-smarujących, np. silikonu technicznego.
- mebli nie należy ustawiać w odległości mniejszej niż 1m od źródeł czynnego ciepła takich jak grzejniki czy promienniki oraz w odległości mniejszej niż 2m od źródeł czynnego ciepła takich jak kominki czy różnego rodzaju piece.
- wszelkie zabrudzenia powinny być natychmiast usuwane!
- do czyszczenia blatu stołu powinno się stosować suchą szmatkę, ewentualnie preparat taki jak np. PRONTO®
- użytkowanie mebli wewnątrz budynków
- do pisania itp. prosimy zawsze używać podkładów, aby na powierzchni nie powstały zarysowania
- meble powinny być ustawiane na poziomym podłożu, w przeciwnym razie ulegną odkształceniu, dostosowując się do nierówności podłoża
Utrata uprawnień gwarancyjnych ma miejsce w następujących przypadkach:
- brak czyszczenia i konserwacji produktu skutkującego jego widocznym zaniedbaniem i zanieczyszczeniem,
- czyszczenie i konserwacja środkami innymi niż zalecane przez gwaranta lub niezgodnie z instrukcją na opakowaniu (szczególnie zbyt częste i mocne wycieranie lub konserwacja bez gruntownego czyszczenia),
- użytkowanie produktu niezgodnie z INSTRUKCJĄ OBSŁUGI
- zbyt intensywne oświetlenie światłem słonecznym lub sztucznym,
- zabarwienie odzieżą lub innymi barwnikami,
- użytkowanie produktu w pomieszczeniu, w którym temperatura jest niższa niż 15ºC lub wyższa niż 30ºC,
- użytkowanie produktu w pomieszczeniu o wilgotności mniejszej niż 45% lub wyższej niż 65%,
- zalanie produktu wodą lub inną cieczą (np. kwasami, barwnikami, płynami do pielęgnacji ciała),
- stwierdzenie wykonania naprawy lub poprawek we własnym zakresie, bez uprzedniej zgody gwaranta
- uszkodzenie mechaniczne (np. spowodowane przez zwierzęta, nadpalenia papierosem),
- szkód spowodowanych niewłaściwym przewożeniem lub przenoszeniem wyrobu.
Uwaga!
Gwarant nie odpowiada za straty moralne, materialne, utracone zarobki lub inną postać utraconych korzyści poniesionych przez nabywcę produktu w związku z ewentualną wadą zakupionego produktu.
Co obejmuje gwarancja?
- Meble i wyroby tapicerowane (krzesła, hokery, fotele, poduszki itp.): gwarancją objęte są wszelkie ukryte wady produkcyjne i materiałowe, czyli takie jak np.:
- Uszkodzenia elementów konstrukcyjnych (stelaże) nie wynikające z niewłaściwego użytkowania
- Uszkodzenia elementów nośnych takich jak nogi będące wynikiem wadliwego wykonania
- Pękające szwy
- Nierówno wykonane podstawy w wyniku czego mebel nie stoi stabilnie (stoi na trzech nogach)
- Odpryskująca farba z elementów metalowych i drewnianych przy założeniu, że w trakcie eksploatacji nie doszło do uszkodzenia mechanicznego powłoki
- Stoły, stoliki i wyroby z litego drewna dębowego: gwarancją objęte są wszelkie ukryte wady produkcyjne i materiałowe, czyli takie jak np.:
- Nadmierne paczenie się elementów drewnianych (ugięcie większe niż 3mm)
- Trzaśnięcia zagrażające dalszym funkcjom użytkowym mebla będące wynikiem naturalnej pracy drewna
- Nadmierne rozsychanie się lub pęcznienie elementów drewnianych przy założeniu eksploatacji mebla we właściwych warunkach (wilgotność powietrza w przedziale 50-65%, temperatura 15 – 35 st. C, mebel nie jest wystawiony na silne i długotrwałe działanie źródeł ciepła takich jak grzejniki czy kominki oraz światła słonecznego)
- Odbarwienia powłoki lakierowej LPT spowodowane krótkotrwałym (do kilku minut) kontaktem z substancjami spożywczymi i/lub wysoką temperaturą (do 100st. C)
- Mechaniczne uszkodzenia prowadnic stołów rozkładanych spowodowane ich wadliwym wykonaniem
- Pękające spoiny elementów metalowych nie będące wynikiem nadmiernego obciążenia mebla
- Odpryskująca farba z elementów metalowych i drewnianych przy założeniu, że w trakcie eksploatacji nie doszło do uszkodzenia mechanicznego powłoki
- Przetarcia powłok lakierowych mimo prawidłowej eksploatacji
- Odpadające i pękające wypełnienia sęków
Czego nie obejmuje gwarancja?
- Meble tapicerowane (krzesła, hokery, fotele itp.): gwarancją przede wszystkim nie są objęte wszelkie uszkodzenia spowodowane nieprawidłową eksploatacją i pielęgnacją mebli. Ponadto gwarancja nie obejmuje takich uszkodzeń jak:
- Zużywające się ślizgi (zakończenia) nóg krzeseł, zarówno te z tworzywa sztucznego jak i z filcu
- Delikatne odkształcenia elementów tapicerskich będą wynikiem zużywania się użytych materiałów, co też w dużej mierze jest uzależnione od stopnia eksploatacji mebla
- charakterystyczne właściwości tkanin, takie jak: naturalne cienie, marszczenia, układanie i zaczesywanie runa
- różnice w usłojeniu lub w odcieniu elementów drewnianych
- niewielkie zmiany w miękkości i w sprężystości poduch oparcia, poręczy i siedzisk
- pofałdowania oraz zmarszczenia materiałów
- mechacenie, kurczenie się lub płowienie tkanin
- naturalne odgłosy wydawane przez elementy mebla lub jego podzespoły
- Odbarwienia będące wynikiem działania światła słonecznego, chemikaliów nie przewidzianych do konserwacji wyrobów tego typu
- Wybłyszczenia na powłokach lakierowych będące wynikiem tarcia np. podczas czyszczenia
- Przetarcia i zarysowania spowodowane ingerencją mechaniczną (uderzenie twardym przedmiotem jak np. miotła czy odkurzacz, intensywne ocieranie o inny przedmiot np. podczas przeprowadzki)
- Pęknięcia, odkształcenia i wyłamania spowodowane niewłaściwą eksploatacją
- użytkowanie mebla w sposób nieprawidłowy i w niewłaściwych warunkach
- uszkodzenia mechaniczne stwierdzone po odbiorze produktu przez Klienta
- Szkody i usterki spowodowane przez zwierzęta
- Różnice w odcieniu mebli pochodzących z różnych zamówień
- Nieznaczne różnice w wyglądnie i wykonaniu mebli pochodzących z różnych zamówień, charakterystyczne dla mebli wykonywanych ręcznie
- Wady i uszkodzenia w wyniku których obniżono cenę wyrobu
- Stoły i stoliki z litego drewna dębowego: gwarancją przede wszystkim nie są objęte wszelkie uszkodzenia spowodowane nieprawidłową eksploatacją i pielęgnacją mebli. Ponadto gwarancja nie obejmuje takich uszkodzeń jak:
- Mikropęknięcia będące efektem naturalnej pracy materiału jakim jest lite drewno
- Odbarwienia spowodowane działaniem promieni słonecznych, w szczególności, gdy działają one miejscowo np. przykryty częściowo serwetą blat.
- Naturalnie zachodzące zmiany w barwie drewna i połyskowości lakieru.
- Odbarwienia spowodowane działaniem substancji innych niż spożywcze (odświeżacze powietrza, kwasy, rozpuszczalniki, farby i barwniki) i temperaturą powyżej 100 st. C (np. rozgrzana patelnia)
- Odbarwienia spowodowane mechanicznymi uszkodzeniami powłok lakierowych
- Różnice w barwie i rysunku poszczególnych elementów mebla będące cechą charakterystyczną materiału, jakim jest drewno
- Naturalnie zużywające się powłoki lakierowe, co może się objawiać delikatnym wybłyszczeniem czy powierzchniowymi zarysowaniami
- Zarysowania mechaniczne, spowodowane np. przesuwaniem niektórych przedmiotów twardych po stole
- zarysowania wywołane sztućcami czy przyborami piśmienniczymi
- odpryskujące powłoki lakierowe w wyniku wcześniejszych uszkodzeń mechanicznych
- użytkowanie mebla w sposób nieprawidłowy i w niewłaściwych warunkach
- Szkody i usterki spowodowane przez zwierzęta
- Różnice w odcieniu mebli pochodzących z różnych zamówień
- Nieznaczne różnice w wyglądnie i wykonaniu mebli pochodzących z różnych zamówień, charakterystyczne dla mebli wykonywanych ręcznie
- Wady i uszkodzenia w wyniku których obniżono cenę wyrobu
Przedstawiliśmy tutaj najważniejsze kwestie związane z gwarancją. Jeżeli chcesz się długo cieszyć swoimi nowymi meblami, zapoznaj się też ze wskazówkami dotyczącymi eksploatacji i pielęgnacji